amoozeshi amoozeshi .

amoozeshi

مزیت های پر کردن دندان با آمالگام

مزیت های پر کردن دندان با آمالگام

مهمترین مزیت آن دوام بالا است. به طوری که معمولاً بیش از ۱۰ تا ۱۵ سال عمر میکند که بسیار بیشتر از عمر کامپوزیت است.
آمالگام قدرت و استحکام بالایی دارد و به راحتی فشارهای شدید فک را تحمل می کند. از این رو برای دندانهای عقبی که فشار زیادی را باید متحمل شوند، گزینه مناسبی است. متخصص ریشه دندان در رشت هزینه پرکردن دندان با آمالگام ارزان‌تر از همه روش‌های دیگر است.
 

معایب پرکردن دندان با آمالگام

بزرگترین اشکال آن رنگ نقره ‌ای است که باعث می شود دیگران متوجه پر کردن دندان تان بشوند. به همین علت برای دندانهای جلویی مناسب نیست.
برای پر کردن دندان با آمالگام باید بخش بیشتری از دندان تراشیده شود یعنی کمی از دندان سالم هم تراشیده می شود تا فضای کافی برای قرارگیری مواد پر کننده باقی بماند.
گاهی اوقات مواد پر کننده آمالگام ممکن است باعث تغییر رنگ بقیه ساختار دندان به رنگ مایل به خاکستری شود.
نکته :

اگر چه همه ترمیمهای دندانی دچار انقباض و انبساط می‌شوند اما این اتفاق در مورد آمالگام بیشتر از مواد پر کننده دیگر رخ می دهد. هنگامی که غذاهای سرد یا داغ می خورید ممکن است انقباض و انبساط پر کردگی دندان، در نهایت باعث ترک خوردن یا شکستن دندان شود. به همین علت آمار شکستگی پرکردگی آمالگام بیشتر از بقیه مواد پر کننده دندان است.

https://drshamsdentist.com/%D8%AC%D8%B1%D9%85-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

درصد کمی از مردم ( تقریباً در حدود یک درصد), به جیوه موجود در آمالگام آلرژی دارند. توجه داشته باشید جیوه موجود در آمالگام در حدی نیست که برای عموم مردم از نظر سلامتی مشکلی به وجود بیاورد. چرا که مقدار آزاد شدن آن به شکل بخار که قابل استنشاق و جذب توسط ریه ها باشد، بسیار بسیار کم است. قرار گیری در معرض مقدار زیاد بخار جیوه با عوارض مغزی و کلیوی همراه است. اما تحقیقات زیادی در این زمینه صورت گرفته و هیچ ارتباطی بین پر کردگی آمالگام دندان و بروز مشکلی در سلامتی دیده نشده است. با این حال برای رعایت احتیاط توصیه می شود در کودکان زیر ۶ سال استفاده نشود.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۰۶:۴۴ توسط:نیلو موضوع: نظرات (0)