هر وب سايت در هر حوزه اي نياز به سئو و بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجوگر دارد. سئو در يك چارچوب كلي، براي همه حوزه ها يكسان است اما يكسري نكات و تكنيك هاي ريزي است كه نبايد از آن غافل شويد. آموزش سئو خصوصي ما در اين محتوا مي خواهيم تكنيك هاي سئو سايت خبري و هرآنچه كه براي بهينه سازي اين سايت ها، نياز داريد را براي شما بررسي كنيم.
اگر قصد راه اندازي يك سايت خبري را داريد، يا اينكه ميخواهيد براي موسسه يا كسب و كار خود، يك حوزه خبري آنلاين راه اندازي كنيد، حتما نكات و مواردي كه در اين صفحه بررسي مي كنيم، را يادداشت كرده و در سئو سايت خود، در نظر بگيريد.
ما در اين محتوا 6 مرحله اساسي سئو سايت هاي خبري را براي شما توضيح خواهيم داد.
مرحله اول: قابليت جستجو آسان در سايت
سايت هاي خبري اطلاعات مربوط به هر رويداد و اتفاق جالب در جهان را نشان مي دهند. در نهايت روزانه صفحات زيادي با موضوعات مختلف در سايت بارگزاري و ديده مي شود كه اگر به خوبي سازماندهي نشود، دسته بندي نشود، كاربر نمي تواند خبر مدنظر خود را بيابد.
يكي از مهم ترين ويژگي هاي سايت خبري بزرگ، قابليت جستجو و دسته بندي كامل آن ها است. شما در سايت هايي مانند ايسنا براي پيدا كردن يك خبر خاص، هم مي تواند از دسته بندي گسترده اين سايت، بهره مند شويد و هم مي توانيد از بخش جستجو و فيلترينگ هاي مختلف آن، استفاده كنيد.
سايت خبري شما براي اينكه قابليت جستجو كاربر پسند و سئو محور داشته باشد، بايد موارد زير را در نظر بگيريد:
داشتن نوار جستجو
تمامي وب سايت ها در حوزه وب مي بايست نوار جستجو داشته باشند. اين يكي از مهم ترين نكات در جهت بهبود تجربه كاربري (UX) سايت است. نوار جستجو بايد قابليت ها و ويژگي هاي خاصي داشته باشد. در بخش فيلتر كردن جزييات جستجو كاربر بايد بتواند در دسته بندي هاي مختلف جستجوي خود را انجام دهد. در نتيجه سعي كنيد تمامي قابليت هاي يك نوار جستجو كامل را براي سايت خبري خود در نظر بگيريد.
قابليت Pagination و يا اسكرول بي نهايت
در آموزش سئو سايت خبري يكي از مواردي كه به بهبود تجربه كاربري به عنوان يك فاكتور سئو، كمك مي كند، نمايش اخبار به صورت Pagination يا اسكرول است. البته سايت خبري بزرگ، هيچ كدام به طور كامل از اين ويژگي بهره مند نشده اند، اما اين نكته به عنوان يكي از بهترين و كاربرپسند ترين نكات سئوي سايت خبري در منابع سئو معرفي شده است.
https://khanomsin.ir/free-seo-training/
برچسب ها و دسته بندي ها
همان طور كه قبلا گفتيم، يك سايت خبري برتر مي بايست دسته بندي هاي متعددي را براي اخبار خود، در نظر بگيرد. در كنار دسته بندي مناسب، استفاده از برچسب ها به عنوان يك هشتگ ميتواند كاربرد ويژه اي براي كاربراني كه به دنبال خبر هستند، داشته باشد. برخي از سايت هاي خبري، برچسب ها پركاربرد و ترند روز را در صفحه اصلي خود به نمايش مي گذارند.
برخي از سايت هاي خبري نيز اخبار خود را با هشتگ هاي ترند شبكه هاي اجتماعي مانند توييتر، اينستاگرام و… بهينه سازي مي كنند.
ريز آدرس ها (Breadcrumbs)
استفاده از ريز آدرس ها Breadcrumbs به كاربران كمك مي كند تا در بهتر موقعيت خود در يك سايت را بيابند. شما تصور كنيد در حال خواندن خبري درباره “بروز رساني الگوريتم گوگل” هستيد. پس از اينكه مطالعه صفحه تمام شد، مي خواهيد ديگر اخبار مربوط به گوگل را مطالعه كنيد، اگر سايت خبري قابليت Breadcrumbs براي سايت خود راه اندازي كرده باشد، در ابتدا متن به سادگي مي تواند بخش اخبار مربوط به گوگل را بيابيد.
نمونه اي از بردكرامپ را در تصوير زير مشاهده مي كنيد:
مواردي كه در بالا توضيح داديم، تضمين مي كند كه كاربران شما مي توانند به سرعت هر محتوايي را كه مي خواهند پيدا و بين صفحات سايت جستجو كنند.
غير از اين موارد وب سايت خبري شما به چه چيز ديگري نياز دارد؟
بهتر است موارد زير را در جهت بهبود تجربه كاربري و قابليت جستجو در صفحات سايت خود، در نظر بگيريد:
ساختن sitemap
در سئو سايت خبري يكي از مهم ترين موارد داشتن يك نقشه سايت كاربردي و مناسب است. نقشه سايت بايد گوياي مسيرهاي دسترسي به صفحات مختلف سايت باشد. نقشه سايت نوعي ليست است كه معرف صفحات مهم و صفحات فرعي سايت شماست. شما با اين ليست و فعالسازي sitemap به ربات هاي گوگل كمك مي كنيد كه بهتر صفحات شما را كراول و ايندكس كنند.
سايت مپ هاي مختلفي براي وب سايت ها وجود دارد. به طور كلي سايت مپ شانس ديده شدن و رسيدن به نتايج برتر گوگل را بيشتر مي كند.
لينك سازي بين صفحات
طبيعتا كمتر ديده ايد كه بين صفحات خبري، لينك سازي درون متني، صورت بگيريد. معمولا لينك سازي ها از طريق بنرها و راه هاي مختلف ديگر، انجام مي شود. نكته مهم سئو سايت خبري در بحث لينك سازي اين است، نبايد از اين موضوع غافل شويد.
لينك سازي اصولي بين صفحات سايت، به كاربران كمك مي كند كه بهتر بين صفحات مختلف و موضوعات خبري سايت شما، جستجو و وبگردي كنند.
شما مي توانيد از لينك هاي داخلي مرتبط يا غيرمرتبط خود را در انتهاي هر خبر قرار دهيد. مانند تصوير زير:
مرحله دوم: بهينه سازي سايت با چارچوب هاي اصلي تكنيك هاي سئو
در ابتدا شروع مقاله گفته شد كه چارچوب كلي سئو براي همه سايت هاي يكسان است. جالب است بدانيد كه سئو داخلي سايت هاي خبري دشوار نيست و با نكات آموزش سئو سايت خبري به راحتي مي توانيد به بهينه سازي سايت خود بپردازيد. در بهينه سازي سايت هاي خبري در شروع كار بهتر است كه دسته بندي اخبار و هر خبر را با توجه به كليدواژه هايي كه ممكن است كاربر جستجو كند، بهينه كنيد. اين به شما كمك مي كند كه خيلي زودتر به خط مقدم رقابت سايت هاي خبري بزرگ برسيد.
چون بسياري از سايت هاي خبري، هيچ اعتقادي به سئو نداشته و به دليل داشتن بازديد بسيار بالا، به جايگاه هاي اول گوگل رسيده اند. در نتيجه بستر براي شما كه اصول سئو را مي دانيد كاملا آماده است و مي توانيد روي يكسري كليدواژه هاي خاص خبري، رتبه هاي اول را براي خود كنيد.
برخي از مهم ترين نكات سئو داخلي سايت هاي خبري عبارت اند از:
سعي كنيد اخبار خاص و پرمخاطب را با كليدواژه هاي مهم آن، بهينه سازي كنيد
سرعت عمل در بهينه سازي خبر، بسيار مهم است. داشتن يك الگو خاص براي بهينه سازي يك خبر، كمك وِيژه هاي به شما در سئو سايت خبر خواهد كرد.
عنوان خبر بايد همانند ديگر عناوين، جذاب و قابل كليك باشد.
توضيحات متا بايد خلاصه اي جذاب از خبر باشد تا كاربر را مجاب به كليك كند.
در آدرس صفحات آنكه مي توانيد بخوانيد و بفهميد بسيار قابل اعتمادتر از يك رشته نمادهاي تصادفي به نظر مي رسد. بسياري از سيستم هاي مديريت محتوا به طور خودكار URL هاي پيش فرض را براي صفحات جديد توليد مي كنند. به جاي استفاده از آنها، URL هاي خود را بنويسيد.
استفاده از تگ هاي هدينگ را فراموش نكنيد.
تگ هاي آلت براي تصاوير خبري بايد شامل كليدواژه خبر باشد. در اين صورت شما شانس جذب كاربر از موتور جستجو تصويري گوگل را نيز خواهيد داشت.
برچسب:
،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید: