amoozeshi amoozeshi .

amoozeshi

مانيتورينگ صنعتي چيست؟

مانيتورينگ صنعتي چيست؟
مانيتورينگ صنعتي به جمع‌آوري و تجزيه و تحليل آمارها و داده‌هاي صنعتي ضروري مرتبط با فرآيندها، دارايي‌ها، دستگاهها و ماشين آلات مورد استفاده در واحدهاي صنعتي جهت بهبود بهره‌وري و كيفيت اشاره دارد.

 مثالهايي از مانيتورينگ صنعتي
براي درك بهتر فرآيندهاي مانيتورينگ، بهتر است در ابتدا با مواردي كه مانيتورينگ در صنايع مختلف كاربرد دارد بيشتر آشنا شويد. در تمامي اين مثالها نقش تكنولوژي اينترنت اشياء (IOT) يا بهتر بگوييم IIOT (اينترنت اشيا صنعتي) نيز بسيار پررنگ است.

در اين شرايط گاهاً به جاي استفاده از واژه مانيتورينگ، سيستم اسكادا (SCADA) هم استفاده مي‌شود كه البته اسكادا به شكل ذاتي ماهيت متفاوتي دارد.

مانيتورينگ سطوح
از نمونه بارز اين كاربرد، تعيين سطوح مخازن در صنايع يا سطوح مواد شيميايي را نام مي‌بريم. مثلا در بيشتر اوقات اپراتورهاي فني نياز دارند تا از سطح فعلي و در نتيجه ميزان دقيق يك ماده شيميايي (مثلا سولفوريك اسيد) در مخزن خود مطلع شوند.  سگال نيرو آنها مي‌خواهند مقدار دقيق آن اسيد را از فاصله دور رصد كنند و بر اساس آن تصميمات مناسب رو بگيرند. اگر قرار باشد اين كار به صورت دستي در محيط آلوده و خطرناك شيميايي نزديك مخزن صورت گيرد به هيچ عنوان منطقي و عقلاني نيست؛

خطراتي همچون سوختگي اسيدي و… در كمين كاركنان صنايعي است كه به دنبال روشهاي دستي براي اين شرايط هستند.

در چنين شرايطي نمونه برداري لحظه‌اي از سطح مخزن با استفاده از سنسورهاي مناسب و ارسال داده آن به صورت بلادرنگ به يك سيستم يا نرم‌افزار مانيتورينگ، به بهترين شكل اين مشكل را حل خواهد كرد.

مانيتورينگ دما
در بسياري از كاربردها نياز است كه دماي يك محيط خاص يا دماي يك مايع مشخص اندازه گيري و مانيتور شود.

در اين شرايط نيز بهترين روش به كارگيري سنسورهاي مناسب و به كارگيري آن با استفاده از IOT در سيستم مانيتورينگ است.

مانيتورينگ كيفيت آب

به دليل حساسيت‌هاي مرتبط با سلامت، در صنايع غذايي و نوشيدني‌ها، ضروري است كه كيفيت و سلامت آب به صورت جدي مورد بررسي و نظارت دقيق قرار گيرد.

با استفاده از يك ارتباط شبكه شده وايرلس ما بين دستگاهها در شبكه IOT و تجميع داده آنها در يك ماژول سخت‌افزاري مشخص و در نهايت ارسال آن به صورت ابري به سرور مانيتورينگ، امكان نظارت و مانيتورينگ دقيق را براي اين منظور فراهم مي‌كند.

مانيتورينگ فشار

فشار يكي از مهمترين كميت‌هايي است كه در هر صنعتي نياز به اندازه‌گيري مداوم و دقيق آن به شدت وجود دارد. اكثر دستگاههاي فشار رايج، مكانيكي هستند و اغلب اين قابليت را ندارند كه بتوان از آنها در يك سيستم مانيتورينگ حرفه‌اي استفاده كرد. پس تبديل داده اين دستگاهها به كميتهاي ديجيتال و ارسال آنها به سيستم اصلي مانيتورينگ براي مقياس بندي و نمايش، يكي از مهمترين اولويت‌هايي است كه در اين زمينه وجود دارد.

 

مانيتورينگ فلو
در صنايع مختلف، يك پارامتر حياتي كه بايد به طور مرتب تحت نظارت قرار گيرد، جريان سيال يا فلو است.

مهم است كه در روند مانيتورينگ فلو، تمامي داده‌ها مورد نظر به هر شكل ممكن (توسط فلومتر و…) جمع آوري شده و به سرعت به سيستم مانيتورينگ ارسال شوند.

 

اما پياده‌سازي مانيتورينگِ مناسب و مفيد به اين راحتي هم نيست و جمع‌آوري  داده‌ها و نظارت مشكلات خاص خود را دارد. در ادامه يك نگاه اجمالي به اين مشكلات مي‌اندازيم.

چالش هاي مانيتورينگ دستي (مانوآل) چيست؟
صنايع معمولاً داراي عمليات پيچيده زيادي هستند. اگر اين عمليات به درستي مديريت نشوند، مشكلات متعددي به وجود خواهد آمد. در صنايعي كه از لحاظ حجم تجهيزات در مقياس متوسط تا بزرگ هستند معمولاً با اين چالش بيشتر مواجه خواهند شد.

تصور كنيد كه هزاران پارامتر مختلف الكتريكي و مكانيكي بايستي جمع آوري شده و داده‌هاي آنها با يك پروتكل مشخص در اختيار سيستم يا نرم افزار مانيتورينگ صنعتي قرار بگيرند؛ و در مرحله بعد اين اطلاعات به شكلي كه قابل تحليل توسط اپراتور باشد در اختيار او به روشهاي مختلف گرافيكي قرار گيرد.
مسلم است كه اجراي چنين سيستمي با مسائل و چالشهاي خاصي روبرو خواهد شد.

به خاطر همين مشكلات و مسائل مرتبط ديگر، صنايع مختلف در دنيا با مشكلات پياده‌سازي و تكنولوژيك متعدد روبرو هستند كه فرآيندهاي توليدي و خدماتي آنها را با مشكل مواجه ميكند. در نمودار زير، تاثير همين مشكلات، به تصوير كشيده شده است.

 

گذشته از مشكلات ذكر شده در تصوير بالا، فهرست زير شامل برخي از رايج ترين چالش‌هايي است كه بخشهاي صنعتي به دليل مانيتورينگ اشتباه با آنها روبرو هستند:

عدم تطابق محصولات توليدي با استانداردهاي كيفيت
افت و كاهش بهره‌وري كاركنان
خرابي‌هاي جزيي
خرابي دستگاه و در نتيجه از كار افتادن آن
كمبود مولفه‌ها
مديريت نادرست زنجيره تامين
تعويض يا نصب مجدد ماشين آلات و موارد ديگر
اين موارد به طور غير مستقيم بر روي كيفيت و بهره وري صنعت تاثير منفي مي‌گذارد؛ اما اكنون با يك راه حل مدرن به نام سيستم مانيتورينگ صنعتي، به راحتي مي‌توانيد همه موارد فوق را مديريت كنيد.

سيستم مانيتورينگ صنعتي چيست؟
در گذشته براي فرآيند مانيتورينگ و نظارت از مادون قرمز و RF استفاده مي‌شد. اما با گذشت زمان، اين فناوري‌ها نتوانستند با الزامات مديريت عمليات پيچيده صنعتي سازگار شوند. علاوه بر اين، با سر و صدا و آب و هواي سخت نيز سازگار نبودند.

به دليل همين ناكارآمدي، يك فناوري جديد ظهور كرد و با اين فرآيند تركيب شد تا نتايج مؤثر و دقيقي ارائه شوند. اين فناوري جديد، اينترنت اشيا (IOT) بود.

اين شبكه گسترده با كمك استفاده از حسگرهاي GPRS و ساير دستگاه‌ها اين ناممكن را امكان‌پذير ساخت و نتايج زير حاصل شدند:

ارتباط با كيفيت بالا
زيرساخت سخت افزاري كمتر
امنيت بالاتر
كاهش هزينه‌ها
امروزه، سيستم مانيتورينگ صنعتي به يك سيستم مبتني بر هوش مصنوعيِ متمركز و مجهز به وب سرويس AWS اشاره دارد. اين سيستم به شما اين امكان را مي‌دهد كه با كمك سنسورها، دوربين ها و ساير دستگاه‌هاي اينترنت اشيا، تمام تجهيزات توليدي و دارايي‌هاي صنعت خود را كنترل كنيد.

دوربين‌هاي امنيتي، سنسورها و داده‌ها به زندگي صنعتي روزمره ما قدم گذاشتند اما آيا مي‌دانستيد كه اينترنت اشيا واقعاً چگونه به زندگي ما كمك مي‌كند؟

اين دستگاه‌ها در زمينه افزايش امنيت، ايمني و حتي تعمير و نگهداري تجهيزات صنعتي مفيد هستند، اما در اينجا واقعيت ديگري نيز وجود دارد كه شما را متعجب خواهد كرد.

به گفته موسسه جهاني مك كينزي، اين فناوري اجراي عمليات صنعتي را تا ۲۵ درصد ارتقا داده است. متخصصان اين فرآيند را تحت عنوان مانيتورينگ صنعتي مي‌شناسند و مديران اجرايي، اغلب از اين فناوري در اشكال مختلف سيستم‌هاي مانيتورينگ صنعتي استفاده مي‌كنند. حال بياييد نگاهي به اين فرآيند بياندازيم!


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۰۷:۴۰ توسط:نيلو موضوع: نظرات (0)

چگونه بك لينك ايجاد كنيم؟

چگونه بك لينك ايجاد كنيم؟
روش دريافت بك لينك به سه دسته كلاه سفيد , كلاه خاكستري و كلاه سياه تقسيم مي شود.

آموزش ساخت بك لينك به روش كلاه سفيد (White Hat SEO):
مجموعه تكنيك‌هاي استاندارد و اصولي كه تمركز اصلي آن‌ها بر روي جذب هدفمند و واقعي كاربران است پس مي توان گفت بهترين نوع سئو است كه با كسب رضايت مشتريان باعث جلب نظر و رضايت موتورهاي جستجو مي شود.

از مهمترين روش‌هاي سئو كلاه سفيد استفاده قانوني و طبيعي از كلمات كليدي ، بك لينك‌ها، لينك‌دهي‌هاي داخلي و خارجي، تمركز بر بحث توليد و بازاريابي محتوا و در نهايت جذب ترافيك و افزايش رتبه سايت به صورت طبيعي است.

در اين روش ديگران به صورت كاملا طبيعي و رايگان به سايت شما لينك مي دهند كه اين لينك ها از با كيفيت ترين لينك هاي دريافتي است.آموزش ساخت بك لينك به اين بخش مراجعه كنيد.

معايب لينك كلاه سفيد :

در ايران افراد بسيار كمي هستند كه به ديگر سايت ها لينك بدهند پس ناچار به استفاده از لينك هاي كلاه خاكستري هستيم .

آموزش ساخت بك لينك به روش كلاه خاكستري (Grey Hat SEO):
سئوي كلاه خاكستري مثل سئوي كلاه سفيد قانوني و پيشنهادي نيست و از طرف ديگر به شدت و ريسكي بودن سئوي كلاه سياه نيز نيست.

اين نوع سئو استفاده از تكنيك‌ها و روش‌هاي غيراصولي و بدون هويت است. اگرچه اغلب اين روش‌ها از نظر گوگل و ديگر موتورهاي جستجو تخطي از قوانين به حساب نمي‌آيند، اما اين تكنيك‌ها در عمل فقط به گول زدن و ارائه پيشنهادات دروغين به كاربران خلاصه مي‌شوند.

آموزش ساخت بك لينك به روش كلاه سياه (Black Hat SEO):
از طريق غير قانوني در ساخت بك لينك استفاده مي شود. كه در اكثر مواقع گوگل متوجه مي شود شما خودتان در ساخت اين بك لينك ها دخالت داشتيد. كه در بهترين حالت جايگاهتان را در گوگل از دست مي دهيد. و در بدترين حالت هم گوگل سايتتان را در كلمات كليدي كه در ساخت بك لينك در كلاه سياه استفاده كرديد را سايتتان را پنالتي مي كند و از نتايج گوگل حذف شويد.

از بارزترين تكنيك‌هاي مورد استفاده در سئوي كلاه سياه مي‌توان به مواردي همچون استفاده بيش از حد از كلمات كليدي يا Keyword Stuffing، استفاده از كلمات و برچسب‌هاي غيرمرتبط با محتوا، استفاده از متون يا لينك‌هاي مخفي، تكنيك موسوم به پنهان كاري يا Cloacking، استفاده از محتواي تكراري اشاره كرد.

سايت ساخت بك لينك رايگان و دائمي:
سئوكاران هميشه به دنبال ساخت بك لينك هاي با كيفيت براي سايتشان هستند رايگان بودن بك لينك ها به معني بي كيفيت بودن آن نيست. ۹۰ درصد سايت هاي قديمي و بزرگ از بك لينك هاي رايگان و طبيعي و ساخته شده, توسط ديگران استفاده مي كنند. در زير نحوه بك لينك سازي با آتوريتي بالا را به شما معرفي مي كنيم.

۱. ساخت بك لينك رايگان در سيستم وبلاگ دهي:
سيستم وبلاگ دهي اكثرا لينك فالو رايگان را ارئه ميدهند شما از طريق باز نشر مطالب وب سايت تان در اين سيستم ها مي توانيد بك لينك رايگان دائمي دريافت كنيد.

در وبلاگ ها مطالب غير از مطالب سايت خود را به روز نگه داريد تا حد امكان پشت سرهم براي سايتتان بك لينك نسازيد در غير اين صورت مشخص مي شود كه همه وبلاگ ها براي شماست و به صورت دستي ساخته مي شوند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۱۲:۳۰ توسط:نيلو موضوع: نظرات (0)